doriekeenshirleyinindia.reismee.nl

Last days in Delhi

Namaste!

Nou, we leven nog!

De afgelopen weken (maanden) zijn een beetje druk geweest. Maar we willen jullie niet volledig in de steek laten, dus schrijven wij op onze laatste dag in Delhi een verhaaltje voor jullie.

Ondertussen is er veel gebeurd. We zijn sinds gisteren officieel klaar met ons semester op Pearl, na een drukke periode met nachtjes doorwerken om vervolgens de volgende ochtend minstens 2 uur uit te trekken voor het printen van het project waar je de hele nacht zo hard op hebt gezwoegd. Ja MINSTENS 2 uur. Een project van 60 pagina’s wordt papiertje voor papiertje geprint en met de hand omgedraaid, om er daarna een wit spiraaltje uit het prullaria bakje doorheen te jassen. Prachtig zo’n project! Gedurende die twee uur neemt ons geduld steeds verder af, helemaal als het dan ook nog zo’n 42 graadjes is. Heerlijk zomers, behalve als je enige vorm van beweging moet verrichten.

De temperaturen zijn hier de afgelopen weken flink opgelopen, de airco is onze beste vriend en op de scooty voelt de lucht alsof je de oven open trekt. Terwijl Shirley zat te zwoegen op haar huiswerk, ging Dorieke er stiekem even tussenuit. Die is samen met Jesaja op zoek gegaan naar tijgers, forten en verkoeling in de zee.

Vlak na Jesaja’s bezoekje, kwamen mama Marijke en Jaap aan in Delhi. Echt gezellig! Na een weekendje bezienswaardigheden te hebben bekeken, lekker te hebben gegeten en ons dagelijkse leven hebben laten zien zijn Marijke en Jaap verder op reis gegaan om het volgende weekend weer in Delhi aan te komen. Ze vonden Delhi vooral druk en HEET.

En dan vonden wij ook. Tijd dus om onszelf te trakteren op een luxe overnachting in een hotel met zwembad. Hier hebben we heerlijk onze eerste vrije dagen ingeluid. Het was wel een beetje vreemd om je in zo’n totaal andere wereld te bevinden, terwijl er achter de muren van het hotel zoveel armoede is.

Nu we morgen ons appartement gaan verlaten, hebben we al onze spullen (kleding, schoenen, eten en drinken, zeep en kussens) aan bedelaars bij ons in de buurt gegeven. We reden vaak langs een rotonde waar de zwervers hun leefgebied van hebben gemaakt. Toen ze eenmaal doorhadden dat wij wat uit te delen hadden werden er flinke sprintjes achter onze tuk tuk aan getrokken om maar de eerste keuze te hebben.

Vrijdag hebben we afscheid genomen van onze klasgenootjes op onze Bye-Party! Omdat de meeste meisjes niet zo laat het huis nog uit mogen, zijn we gisteren nog naar een poolparty geweest. Wat dus niet inhoudt dat je in je bikini gaat zwemmen, maar dat je gewoon je kleren aanhoudt. Wij hadden een beetje het gevoel dat we aan t afzwemmen waren, desalniettemin was het heel erg leuk.

Vandaag ons laatste bezoekje aan Pearl gebracht en onze scooty ingeleverd:( Morgen begint onze reis met een paar dagen strand in Goa, waar Shirley’s mama en Jaap ook nog zijn. Het voelt vreemd om ons stadje te verlaten, maar er staan nog heel leuke dingen op ons te wachten.

We zullen proberen de volgende keer iets eerder een teken van leven afgeven!:)

Doeii!