doriekeenshirleyinindia.reismee.nl

Students at the Pearl Fashion Academy

Hi Allemaal,

Er is alweer een week voorbij sinds ons laatste verhaaltje. We zijn weer terug in het hotel met de de man die schreeuwend takken verkoopt. We gaan proberen een filmpje te uploaden.

Maandag zijn we aan onze lessen op Pearl begonnen. Als er op je rooster staat dat je er om 9.00 moet zijn is dit hoogst waarschijnlijk rond 10.00 -10.30. Ze zijn hier niet zo strikt met tijden, docenten komen veel te laat en studenten lopen ook gerust 45-50 minuten te laat de les in, heel relaxed dus. Dorieke begon met een tekenles en was er al snel over uit dat ze van course wilde wisselen. Shirley's les was leuk, alleen schakelen ze soms over op Hindi, waardoor iedereen dan opeens begint te lachen en zij met een uitgestreken gezicht voor zich uit kijkt.

Verder heeft Shirley heel gezellige klasgenoten, waarvan eentje opzoek is naar een appartement voor ons. Ook hebben we lekker met ze gegeten. Leraren krijgen veel respect van de studenten, ze worden aangesproken met madam en sir. Dorieke is van course gewisseld, ze doet nu fashion styling en image design, heeft donderdag haar eerste les gehad: fashion marketing en business development, benieuwd naar de rest van de lessen!

Verder hebben we deze week veel appartementen bekeken, ze hebben hier iets aparte standaarden. Zowel hebben ze wel 8 bedden maar geen douchekop, in de volgende was een zee van ruimte en stond er een rond bed, de andere was zo groot dat jullie er ook allemaal in konden slapen. Gisteren hebben we een leuk appartement gezien, maar dat was nog niet gemeubileerd, dat betekend hier niet dat je een kale woning hebt, maar je krijgt er wel de tandenborstels van de vorige bewoner bij, die blijkbaar leefde zonder elektriciteit en douchekop. Vandaag gaan we er weer een paar bekijken, dus we zullen zien!

Hier hebben we iets meer vertrouwen in omdat onze Groningse vriend: Sander, dit via zijn huisbaas heeft geregeld. Hij studeert sinds een maand aan Pearl. Gisteren avond zijn we gezellig met hem en onze Indiaanse vrienden naar een Valentine's party gegaan. Valentijn is hier een big deal: het is een reden om vrij te nemen van school en als je wel komt deel je snoepjes uit. Gisteren hebben we veel plezier beleefd aan de Sikhs, de mannen met tulbanden: ook wel smurfen genoemd. Deze houden ook wel van een feestje, dansen, springen, het kan niet gek genoeg. Foto's maken vinden ze ook erg leuk.

Van de week liepen we van de metro naar huis over de markt en zagen we een rekje net Indiaanse outfits, in ons wilde enthousiasme kochten we allebei een setje, om er thuis achter te komen dat deze 'lange bloezen' tot boven onze heupen komen, heeel mooi, niet geschikt om de straat mee op te gaan dus. Ook staat zo 'n rode legging niet heel charmant, als je niet Indiaas bent.

Verder hebben we lekker Indiaas gegeten, marktje bezocht en naar het nationaal museum geweest. Ook hebben we t een beetje koud gehad, we hadden niet zo 'n rekening gehouden met temperaturen waarbij er wolkjes uit je mond komen. Dat we hier nu over klagen, daar zullen we later vast spijt van hebben.

Namaste!