doriekeenshirleyinindia.reismee.nl

Take tuktuk here is nothing

Hi allemaal,

Welkom bij ons eerste verslagje uit India.

De afgelopen week hebben we ons goed vermaakt, bij aankomst stond er een hele horde pick up drivers te wachten, de onze was natuurlijk degene in lompen met anderhalve tand;)

We kwamen aan in een guur straatje en moesten via een steegje naar het hostel, de kamer was niet echt schoon en er zaten verdachte vlekken op het bed. De volgende dag merkten we gelijk hoe aardig de Indiƫrs zijn, ze willen ons altijd allemaal helpen:) zo kwamen we bij het toerist office aan waar we Tofail ontmoetten. Hij gaf ons een kaart van Delhi en zei dat we vooral weg moesten uit de wijk waar we nu zaten omdat dat een slechte wijk was, hij wist wel een mooi schoon hostel.

En zo werden we de volgende dag door hem opgepikt bij het hostel, we kwamen in een goede wijk met een leuke, gezellige, schone kamer. Ook zou hij opzoek gaan naar een appartement voor ons. Verder hebben we het buurtje verkent; tijdens onze wandeling werden we overspoeld door tuktuks die zeiden: 'there is nothing here, take tuktuk' ze vonden het moeilijk om te geloven dat we gewoon even rond wilden wandelen.haha

Het is hier nu heerlijk weer, zonnetje en zo n 23 graden, vandaag was het wel echt een beetje koud, 18 graden. Delhi is een moderne stad en het staren valt reuze mee. We hebben al veel heen en weer gereisd met de metro, deze heeft een speciale vrouwen coupe, heel gezellig:)

Op de Pearl Academy waren ze verbaasd ons zo vroeg te zien en de directeur heeft ons streng toegesproken: 'you are no tourists anymore, you are students now' 'we are now your best friend' ' don't be so adventurius' . Ik moest m'n best doen om m'n lachen in te houden en Shirley zat er een beetje verbaasd naast,haha

Shirley s verjaardag hebben we gevierd met onze vriend van het toerist office en Ilfran, ze brachten een enorme bos bloemen en een chocolade taart mee, waar happy birthday shirley op stond! Echt heel leuk, toen hebben we gezellig Indian style gepartyed.

Nu zitten we sinds twee dagen in het huis van de neef van Tofail, met onze eigen kok, haha. We hebben een schone ruime kamer en een badkamer erbij. Die neef en zijn vrouw zijn op vakantie en wij mochten zolang in hun huis verblijven, echt leuk!

Vandaag hebben we onze eerste heilige koe gezien!

Het eten is lekker, een beetje pikant, maar wel veel keuze. Iedereen hier heeft trouwens een witte auto, waarom? Dat vinden ze mooi.

We hebben vannacht eindelijk een beetje lekker geslapen, hier hebben we namelijk geen last van de man die takken verkoopt en dit zo hard mogelijk door de straat schreeuwt. Echter hoeven we ons s nachts niet te vervelen, want naast dat we wakker liggen van buikkrampjes kunnen we ook genieten van voorbij razende treinen, konkelende duiven, slome muggen en toeterende auto s.

Namaste!